PYHÄN HENGEN JOHDATUKSESSA ELÄMINEN

Taivaan lahjat ovat ILMAISIA. Pyyteetön RAKKAUS ja myötätunto ovat avaimia. Avaa taivaan ovi ja anna taivaan rakkauden ja valon virrata sisään. (Koputa niin sinulle avataan) Taivaan lahjat ovat ilmaisia, uhrit ja maksut ovat tarpeettomia. Jeesus oli viimeinen uhri.

Rakasta apostoli Paavalia lainaten:

"...antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja. 17 Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte. 18 Mutta jos Henki johtaa teitä, ette ole lain alaisia. 19 Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, 20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, 21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, 23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. 24 Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. 25 Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. 26 Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme." Gal. 5:16-26

Jos annat Pyhän Hengen täyttää itsesi ja annat Hänen vaikuttaa itsessäsi, tulee Hän johdattamaan sinut lopulta Jumalan yhteyteen, täydellisyyteen Jumalan lapseudessa, valaistumiseen ja ylösnousemukseen.

Yksi helppo tapa täyttyä Pyhästä Hengestä on kääntyä Kristuksen puoleen rukouksessa. Jeesus on opettanut meille, että jos rakastamme häntä, hän kääntyy Isän puoleen ja antaa meille Pyhän Hengen.

"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä." Joh. 14:15-17

Pyhän Hengen tehtävä on toimia oppaanamme ja puolastajanamme. Pyhä Henki johdattaa meidät yhä syvemmälle ja syvemmälle jumalalliseen ymmärrykseen. Hän myös antaa sisäisen ilmoituksen Kristuksen todellisesta luonteesta, jotta voimme olla yllä yhtä hänen kanssaan, niin kuin hän on yhtä Isän kanssa.

"Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut." Joh. 14:26

"Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta." Joh. 15:26

"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa." Joh. 16:13-15

Yllä olevista jakeista voimme havaita, että Pyhä Henki on ihmisestä erillinen persoona ja voima. Usein tulee vastaan käsitys, että Pyhä Henki on sama kuin ihmisen henki, mutta näin ei ole. Se on jotain joka tulee ihmiseen luomakunnan tuolta puolen Jumalan todellisuudesta. Ei pidä sekoittaa ihmisen henkeä ja energiaa Jumalan Henkeen ja energiaan. Tästä johtuu myös se, että kundaliini shakti on eri asia kuin Pyhä Henki. Kundaliini on osa ihmistä ja luomakuntaa. Pyhä Henki on osa Jumalaa joka on luomakunnan tuolla puolen. Myös Reiki on eri asia kuin Pyhä Henki. Reiki on universaalia (kosmista) energiaa, mutta universaalin yläpuolella on vielä Korkein Todellisuus johon Pyhä Henki kuuluu.