Tänne kirjoittelemani 'saarnat' perustuvat ymmärryksiin jotka ovat seurausta joitakin vuosia sitten alkaneesta heräämiskokemusten ketjusta, joka erityisesti noin vuosi sitten saavutti merkittävän käänteen. Tajusin saaneeni tarttuvan taudin, joka oli jumalallista alkuperää (Kiitos Jeesus!). Se oli jonkinlainen syvemmän yhdistymisen tunne Jumalan rakkauteen ja taivaaseen. Mielenkiintoista tässä oli se, että tämä kokemus tuntui siirtyvän tavalla tai toisella muille (riippuen ehkä osittain henkilön sen hetkisestä vastaanotto kyvystä). Vuosia aiemmin olin pohtinut sitä kuinka ensin valaistuu yksilö, sitten parisuhde, sitten yhteisö, sitten maailma, sitten koko maailmankaikkeus... Nyt nämä ajatukset näyttivät osoittautuvan todeksi 'elävässä elämässä'. Tällä hetkellä olen saanut kokea nämä 'valaistumisen vaiheet' pienen yhteisön tasolle asti. Jeesus sanoi, että siellä missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimessäni, siellä minä olen läsnä. Kokemuksena liikutaan tasolla jota on mahdoton kuvata, mutta jos jotain täytyy sanoa, niin "rakastava ykseyden tila Jumalan, muiden ihmisten ja ympäristön kanssa." Tässä tilassa Pyhä Henki täyttää ja ravitsee sinua ja läheisyydessäsi olevia ihmisiä täydellä teholla (niin paljon kuin pystyy vastaanottamaan), Jumalan kirkkaus ja rakkaus on läsnä. Jeesuksen sanat: "Taivasten valtakunta on keskellänne" kuvaa tätä olemisen tilaa hyvin.

Vastaukseni kysymykseen voiko parisuhde tai yhteisö valaistua on siis myönteinen. Olen oppinut myös ymmärtämään kuinka Raamattu opettaa tästä. Taivasten valtakunta on nimittäin: "sisäisesti teissä" (yksilö), "teidän keskellänne" (kahden tai useamman yksilön muodostama yksikkö) ja "tulossa" (kaikkien Jumalan lasten muodostama yksikkö jonka alku tuhatvuotinen valtakunta on). Ja lisäksi Raamattu opettaa, että tulee uusi taivas ja uusi maa, joka selkeästi viittaa jonkinlaiseen universaaliin 'valaistumiseen'.

"Koputtakaa niin teille avataan"

Siunausta Jeesuksen kautta. Aamen.